Cirkelträning av Marie Larsson!

Har nyss avslutat ett härligt cirkelpass! Värt att pröva! Har typ snott det rakt av från PT Marie Larsson från Göteborg ifrån Fitnessmagazinet! Har kört det några gånger nu och ser resultat, i alla fall lite variation till min vanliga styrka i gymmet! Det bästa är att man kan träna hemma och ändå känna sig helt "genomtränad" !  Absolut värt att prova!Du känner verkligen att du har TRÄNAT!!!!

( samt att barnen kan vara delaktiga och inga tider att passa! Super för oss småbarns mammor.... eller är jag det eller inte! :)



En runda tar ca 15 min. Varje runda består av 12 olika övningar! Blandat styrka, kondition och stabilitet! Man börjar med Hoppa hopprep eller "lufthopprep"

1. 2-3 min hoppande.....
2. Knäböj med axelpress och tåhävning     (använd en 2liters petflaska med vatten i)
3. Marklyft med 2 pet-flaskor!
4. Jämfotahopp framåt 25 hopp (skitjobbig är denna! När man hoppat den färdig får man ångest över att det är 2 gånger kvar!
5. Armhävning med sidoplanka
6. Situps med ben lyft och pilatesboll!
7. Draken Finns super bra beskrivning i Fitnesse Magazine nr 10
8. Jämfotahopp sida till sida
9. Torrsim
10. Situps med kast
11.Utfall med pet-flaska
12. Hopp Upp!

Drick vatten och kör igen! 2 eller 3 rundor...... På med lite Daddy J i öronen och köööör.... Puss på er alla träningsgalna!




Övningar med pet-flaskor



Framåt hopp Gryyymt jobbiga!


Sittups med pilatesboll!


Torrsim :)
 

Nu ska det frossas i massor av Sushi hemma hos Sema!!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0