Mellan träningspassen! Valspurt!

Vet inte riktigt hur det gick till men helt plötsligt står man på listan till Kommun valet! Jätte roligt och spännande! Jag har dock försökt hålla en låg profil man är ju ändå nybörjare!  Men jag är ändå stolt över mina "valfrågor"! Individanpassad skola och Integration och mångfald Det är ju just detta som ligger mig varmast om hjärtat! Och självklart hälsofrågor men för att citera min kollega " det kommer fler tåg"! :) Ja... Det hoppas jag verkligen att det gör!!!



En skola som ser till den enskilda elevens behov

Idag går allt för många elever ut grundskolan utan att ha nått målen i ett eller flera ämnen. Det är inte acceptabelt. Alla elever är olika och lär på olika sätt och under olika lång tid. För att fler elever ska någ skolans mål måste därför pedagoger ha resurser att möta elevernas olika förutsättningar. Jag vill se en skola där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter. Som lärare och mamma tillskolbarn har jag engagemanget och idéerna för att skapa en tryggare och mer individanpassad skola.

Integration och mångfald

Ett mångfaldens samhälle skapar dynamik och ekonomiskt utveckling. Det är när olikheter kompletterar varandra som en bättre helhet skapas. Att bejaka mångfald är inte all blunda för att den också kan skapa konflikter. Därför måste de konflikter som uppstår hanteras med respekt. Alla former av diskriminering och rasism måste bekämpas. Kommunen tar ansvar genom att välkomna flyktingar och inte minst ensamkommande flyktingbarn, men integrationen måste bli bättre. Praktik platser måste hittas så att nyanlända snabbt kan komma in i den svenska vardagen. Jobb och språk är nycklarna till en lyckad integration. Alla ska redan från början kunna ta ansvar för och påverka sin egen vardag.





Chefens härliga valkampanj!!!! Den är helt underbar.....




Ska till Stockholm snart och känna pulsen...... :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0