.....och åtta månader senare!

.....och åtta månader senare! OMG! :) Något chall blev det! I alla fall så ska jag försöka ge er inspiration och vägledning till en ändrad livsstil!  Sofia ( min syrra ) din IPOD är kanske omodern nu efter denna tid!

Har ett par favoritövningar som funkar super bra för mig som jag kommer att visa här! Har tränat på lite olika sätt under en tid! Nu senast i sommar när man har varit med barnen har det blivit simning, cykling och långa snabba walks! Så när jag kom tillbaka till gymmet så var jag faktiskt mer fysisk stark! Nu tänkte jag i alla fall splitta kroppen på 4 olika baspass där fokus kommer att vara att lyfta tyngre! Jag kommer även att äta lite sundare mat och dessa recept kommer jag att dela med mig till Er! :)

Pass 1 kommer att bestå av ryggövningar och bicepsövningar! Här är tre roliga övningar till biceps. Kör gärna också med vanlig stång! 4 ggr 8-12 repetitioner! Ju mer du ökar vikten ju färre repetitioner orkar du! Avsluta  med en valfri övning i biceps med att köra lätt med många rep! (typ mjölksyra!)


Sitt stalbilt med ryggen spänd. Välj valfri hantlar och lyft sakta uppå toch håll tillbaka när du återgår till startpositionen. Du kan lyfta varannan eller tillsammans. Slappna inte av i muskeln!






Håll fast i något och dra handtagen mot axel genom att böja armbågsleden i lite mer än 90 grader. Återgå till startposition med fortsatt spänd muskel!


Var noga med att inte släppa efter och att vara fokuserad hela tiden! <3

En av mina favortitövningar <3 är den här! Man får jätte bra kontakt med biceps! :)


Var noga med att sträcka ut och dra sakta tillbaka. Muskeln ska vara
spänd hela tiden!

...och ryggövningar!

Ta ett brett grepp och dra mot bröstet lutandes!

Håll tillbaka när du återgår till startposition! Öka vikten efterhand. Ryggen
är en stor muskel och man orkar mer än vad man tror!


Ryggresning! Lägg höften vid framkanten. Korsa händerna över bröstet
Överkroppen ska hänga ned mot golvet. Dra sakta upp tills ryggen är rak.


Kör 4 ggr med ca 8-12 reps! Mellan övningarna kör ryggresning! Ca 12-15 ggr! Avsluta detta pass med några valfria magövningar! Vi tjejor ska vara effektiva på gymmet! Våra pass ska ta max 45 min. :)


Några matnyttiga recept: Kalkonbiffar med fetaost och avokadohummus!!! Super super gott!


Goda biffar dock lite brända enligt Amanda..... 
 
Kalkonfärsbiffar med fetaost
500 g kalkonfärs
halv dl ströbröd
1 dl vatten
1 ägg
200 g feta ost ( den riktiga.... får! )
svartpeppar
salt
spanskpeppar (chili)
basilika (färsk eller torkad)

(Min söta vän Tina har inspirerat mig till detta recept! )

Blanda stöbröd och vatten och låt det stå ett tag. Häll i färsen tillsammans med ägget. Tillsätt resten och kör runt tills allt har blandat sig! Forma till biffar ca 8 st och stek i rapsolja och smör gärna i en järnpanna ( risken kan vara att de lätt blir lite brända.....) Fast järn behöver vi ju allla!


Min favorit hummus! <3

Avokadohummus
En stor handfull kikärter (gärna lite överkokta)
4 msk vatten
1 pressad citron
1 pressad lime
2 mogna avokado
spansk peppar (efter smak)
salt

Mixa allt tillsammans! Behövs det mer vätska så tillsätt citron, vatten eller lime....

Njut av livet!  Kram kram :)
http://www.youtube.com/watch?v=hPHRLPtAgHA   ... och skööön Daddy Yankee musik! Super att träna till!!!! <3

Kommentarer
Postat av: Max

BIFFEN! :D

2010-09-14 @ 22:59:31
Postat av: Maria

Ha ha eller hur????

2010-09-14 @ 23:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0